پروژه مهر ۱۴۰۲ | ابتدایی , متوسطه اول , متوسطه دوم | پشتیبانی کامل ❤️

شاید بسیاری از افراد به دلیل زمان کوتاه پروژه مهر تصور کنند که این مراسم از ارزش خاص و بالایی نه نزد آموزش و پروش و نه نزد معلمان، برخوردار نیست اما مطمئنا این باوری کاملا غلط است. تمامی مدیران، معاونان، معلمان و فعالان آموزش و پرورش از اهمیت بسیار بالای این طرح با خبر اند و همواره به آن اهمیت میدهند. در این صفحه شما مطالب پرباری در مورد پروژه مهر مطالعه میکنید اما اگر قصد مطالعه ندارید و نمیتوانید زمان خود را برای مشاهده مطالب صرف کنید؛
برای دانلود حرفه ای ترین مستندات و فایل های این مجموعه کلیک کنید.

مطالبی که در ادامه این مقاله با آن ها رو برو میشوید به ترتیب زیر خواهند بود و میتوانید برای رسیدن به  هرقسمت به سرعت از این لینک ها استفاده کنید (لینک های پایین صرفا شما را به قسمت موردنظرتان در همین مقاله میرسد.)

در ضمن در صورتی که نیاز به تماس با ما و ارتباط، به هر دلیلی داشتید میتوانید از صفحه تماس با ما اقدام کنید.

ماهیت پروژه مهر؟

اهداف پروژه مهر 1402

در خلاصه ترین تعریف ممکن، پروژه مهر مراسماتی است که در مدارس در زمان شروع سال تحصیلی انجام میشود. این طرح یک پروژه پیشنهادی بود از سمت اداره آموزش و پروش که برای ایجاد شور و نشاط در ابتدای مدارس پیشنهاد شد و به اجرا درآمد. هرساله از قبل از شروع سال تحصیلی جدید، مدیران و معاونین به اجرای اقداماتی در جهت بهبود وضعیت و حال مدارس میکنند و سعی میکنند هرچه بهتر مدرسه تحت امر خود را برای پروژه ماه مهر آماده کنند. این پروژه اهمیت فراوانی برای نظام تحصیلی ایران دارد اما این اهمیت صرفا برای آموزش و پرورش ایران نیست.

مطمئنا این ماهیت این پروژه (همین فعالیت ها در نام دیگر) در کشور های دیگر و اغلب کشور های توسعه یافته اروپایی و آمریکایی نیز و در مدارس آنها اجرا میشود. اما اصلا به چه دلیل این پروژه اجرا میشود؟؟ در ادامه در مورد این موضوع توضیح خواهیم داد.

پروژه مهر ۱۴۰۲

پروژه مهر 1402

پروژه مهر: فضای مدارس چه در مقاطع دبستان چه متوسطه اول و دوم در ایران فضای خشکی است که شادی و نشاط در آن کم و اندک است. البته این موضوع را تکذیب نمیکنیم که برخی از مدارس و برخی از معلمان به شدت به افزایش زیبایی کلاس های خود اهمیت میدهند اما در هر حال باید قبول کرد که قست اعظم فضای درسی در ایران دارای حالت خشک است و شادی دانش آموزان در آن بسیار کم است.

مطمئنا در کشور های توسعه یافته به این وضعیت اهمیت بیشتری میدهند اما در هر حال اغلب دانش آموزان چه در ایران و چه در دیگر کشور ها، علاقه ای به فضای مدرسه ندارند. حال برای اینکه بتوان آنها را به این فضا کمی علاقه مند کرد باید بتوان ادر مدارس کمی تغییرات ایجاد کرد. در کشور های دیگر این طرح با نام های دیگری اجرا میشود و در ایران با نام پروژه مهر شناسایی میشود.

پروژه مهر در سال ۱۴۰۲ میتواند یک پروژه بسیار زیبا و مفرح باشد که دانش آموزان شما را به وجد آورد. این فرح و نشاط میتواند با کمک مدیران مدارس انجام شود و این عزیزان نیز میتوانند این موضوع را با استفاده از دانلود پروژه مهر انجام دهند.

پروژه مهر ۱۴۰۲-۴۰۳

در پروژه های موجود در آرشیو فایل های ما میتوانید پروژه مهر ۱۴۰۲-۴۰۳ را بیابید و با استفاده از آن ها در مدارس خود تغییرات شاخصی را ایجاد کنید. این فایل های منابع بزرگی از پروژه های مهر هستند این پروژه ها نیز منابع بزرگی از ایده هایی هستند که قابلیت اجرا در مدارس در قالب مراسمات مهر را دارند. به طور مثال قسمتی از این موارد عبارتند از:

  • ساخت کارت های دانش آموزی اختصاصی برای ایجاد شور و نشاط مضاعف
  • اهمیت به فضای ظاهری دیواری های مدرسه
  • خرید لوازم التحریر های عمومی جدید با ظاهر کلاسیک
  • برگذاری نظر سنجی های جمعی با دخالت دانش آموزان
  • و…

پروژه مهر 1402

ایده یابی در مراسمات

این ها صرفا تعداد اندکی از ایده های موجودی است که میتوان با استفاده از آن یک پروژه مهر ماهرانه و زیبا را در مدارس اجرا کرد. مطمئن باشید کمی خلاقیت در صورتی که چاشنی این طرح شود میتوان بازخورد بسیار خوب و مناسبی را دریافت کرد. مدیران مدارس میتوانند این ایده ها را از

  • طرح های دانلودی،
  • از هفکری با همکاران
  • از انجمن های پرسش و پاسخ معلمان
  • و…

پیدا کنند.

پروژه مهر ابتدایی

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که که اهمیت پروژه مهر ابتدایی در مقابل پروژه مهر متوسطه به چه اندازه است؟ کدام اهمیت بیشتری دارد؟ و به کدام باید بیشتر توجه شود؟ مطمئنا در مورد توجه بیشتر نمیتوان قضاوت زیادی کرد زیرا هر مدیر و معاونی موظف است تا در مدرسه خود بهترین شکل ممکن این طرح را اجرا کند. حال چه مدرسه عنوان شده یک مدرسه ابتدایی باشد و چه متوسطه. اما با کمی مقایسه میان دانش آموزان متوسطه و ابتدایی به یک نتیجه مهم میرسیم، آن هم این نتیجه که اهمیت دلزده نشدن دانش آموزان ابتدایی بسیار بیشتر از دیگر دانش آموزان مقاطع دیگر است.

زیرا این دانش آموزان در صورتی که از فضای درس موجود درس دیگر نمیتوانند آنطور که باید با این فضا اخت شوند و در این حالت این دانش آموزان حتی در مقاطع بالاتر هم توانایی تحصیل صحیح را از دست میدهند.

پروژه مهر متوسطه اول

پروژه مهر 1402

حال شرایط در متوسطه دوم و پروژه مهر آن به چه صورت است؟ در پروژه مهر متوسطه اول ۱۴۰۲-۴۰۲ بهتر است تا کمی از خلاقیت های گفته شده را پیاده کنید سازی کنید و نتایج آن را مشاهده کنید. شاید این خلاقیت ها بتواند نتایج بسیار محسوسی را به شما نشان دهد که استفاده از آن ها در سال های دیگر نتایج را به صورت تصائدی افزایش دهد. پس برای دریافت این بازخوردها هم که شده در این سال تحصیلی پروژه مهر متوسطه اولی که بر دوشِتان است را با کمی تغییرات ایجاد کنید و بسازید.

اهمیت همکاری

اغلب برخی از مدیران نگران حجم کار های خود در اجرای پروژه مهر هستند و دائما نگران این موضوع اند که اگر تمامی توجه خود را معطوف به این موضوع کنند در دیگر کاری های مدرسه بمانند و نتوانند به موقع مدرسه را به جایگاهی که باید نزدیک کنند. در این حالت است که باید به آنها توصیه کرد به جای نگرانی های بی مورد از دیگر همکاران خود کمک بگیرید. منظور از دیگر همکاران مدیران دیگر مدارس نیست بلکه دیگر فرهنگیانی است که در مدرسه آنها حضور دارند.

فراموش نکنید که بخش از پروژه مهر را علاوه بر مدیر، باید به کمک معاونان مدارس انجام شود پس به جای اینکه تمامی بار این وظیفه را به دوش بکشید از این عزیزان بخواهید در انجام کار ها به شما کمک کنند. مطمئنا معاونان نیز خود علاقه دارد تا در انجام این مسئولیت مهم همکاری کنند تا در آینده بتوانند به خوبی وظایف خود را در دیگر قالب هایی چون مدیر مدارس دیگر به انجام برسانند. پس به هیچ عنوان تصور نکنید که این کار شما باعث افزایش زحمات آنان است بلکه شما عملا با یکدیگر همکاری را آغاز میکنید که در نهایت باعث بهبود وضعیت مدرسه و اجرای پروژه مهر و بهبود روابط شما میشود.

پروژه مهر متوسطه دوم

پروژه مهر متوسطه و دبستان

در متوسطه دوم نیز مانند سالهای قبل باید به شدت به این پروژه اهمیت داد. نباید فراموش کرد که دانش آموزان سالهای آخر مدارس خود را میگذرانند و باید کم کم خود را برای ورود به دانشگاه و یک فضای کاملا متفاوت تحصیلی آماده کرد. حال باید در پروژه مهر متوسطه دوم چطور عمل کرد؟ مطمئنا عمل در این پروژه باید به صورتی باشد که کاملا دانش آموزان را بعد از ۳ ماه تعطیلی و دوری از مدارس به فضای تحصیلی امیدوار کند و بتواند شروعی دوباره را برای آنها تداعی کند. در صورتی که گاها مشاهده میشود که مدیران و معاونان (به ندرت) به این پروژه بی اهمیتی میکنند و فعالیت خاصی را برای انجام صحیح آن انجام نمیدهند. اما به چه دلیل؟ توجیه این عزیزان برای این موضوع این است که:

این دانش آموزان دیگر سن زیادی را در مدارس گذرانده اند و به خوبی با کل فضای مدرسه و تدریس خود گرفته اند پس نیازی نیست تا دوباره برای آنها موارد تکراری انجام شود و این کار خود خسته کننده و طاقت فرساست!!

به نظر شما آیا این نظر صحیح است؟ مطمئنا خیر. این نظر به هیچ عنوان منطقی و علمی نیست و نمیتوان برپایه آن از پروژه مهر متوسطه دوم ۱۴۰۲-۴۰۲ گذر کرد. مطمئنا دانش آموزان در این سن هم هنوز به پروژه و فضای جدید درسی پرنشاط نیاز دارند. حتی در سنین بالا هم ورود یکباره به یک فضا با قانون محدود امری خسته کننده و طاقت فرساست، حال تصور کنید که بخواهید دانش آموزان را در این سن از داشتن چنین حقی؛ یعنی فضای پرنشاط آن هم در ابتدای مدارس، محروم کنید. اگر به طور اتفاقی این تصور در ذهن شما به وجود آمده امیدواریم که سریعا در آن تجدید نظر کنید و تصمیمان صحیح تری را برای آن بگیرید.

پروژه مهر مدارس

طبق گزارشات خبرگزاری جوان؛ پروژه مهر مدارس را به هیچ عنوان نمیتوان نادیده گرفت و به آن بی توجهی کرد. مطمئنا اگر این پروژه از اهمیت کافی برخوردار نبود نه تنها در آموزش و پرورش کشور ایران بلکه در کشور های دیگر هم منقضی میشد و دیگر به آن اهمیت نمیدادند.

خوب است بدانید که در اغلب کشور های پیشرفته این پروژه به شکل های بسیار جذاب تری برگذار میشود. به صورتی که زمان بسیار زیادی قبل از بازگشایی مدارس نیروها فراخوانی میشوند و تمامی تلاش خود را برای بهبود مدرسه از تمامی زاویه های میکنند. کیفیت این پروژه ها نیز به قدری است که گاها دانش آموزان این کشور ها در مصاحبه های تلویزیونی صراحتا اعلام میکنند که تمامی شور و شوق آنها در تعطیلات نزدیک به بازگشایی مدارس، رونمایی از مراسمات ابتدای سال است. زیرا این مراسمات هر سال با شکلی متفاوت از سال دیگر برگذار میشود و تماما سعی میشود که حالت خسته کنندگی برای دانش آموزان نداشته باشد و به هیچ عنوان به یک مراسم روتین و تکراری تغییر شکل ندهد. همین موضوعات است که در نهایت باعث شکل گیری و ایجاد یک پروژه مهر در مدارس میشود.

گزارش

یکی از مواردی که اغلب به آن توجه بسیار زیادی میشود، بحث گزارش مهر در مدارس است. گزارش پروژه مهر باید به دست مجریان آن که اغلب مدیران هستند نوشته شوند و در آن باید به خوبی توضیح داده شود که در این پروژه ای که در مدرسه انجام شد چه اقداماتی صورت گرفت و کدام اقدامات باعث جذب بازخورد بهتر از سمت اولیا و دانش آموزان بود. ریز تمامی جزییات در یک گزارش پروژه مهر ثبت میشود که البته نوشتن آن به صورت عادی نیست و باید طبق قوانین ابلاغ شده از سمت اداره نوشته شوند، در نهایت نیز این گزارش به اداره ابلاغ میشود.

شعار

پروژه مهر 1402

شعار پروژه مهر در سال تحصیلی ۱۴۰۲ برابر با مهر، شادی و نشاط بود. این شعار از سمت آموزش و پروش و مانند سال های دیگر ابلاغ شد که مدیران و معاونان باید به آن اهمیت لازم را معطوف کنند.

ابلاغ پروژه

ابلاغ پروژه مهر ۱۴۰۲ میتواند به صورت عادی انجام پذیرد و یا در حالت هایی از پروژه های آماده قابل دانلود استفاده شود. پیشنهاد ما این است که برای انجام هرچه بهتر فعالیت های موجود در هر قسمت از این مراسم از یک فایل آماده استفاده کنید تا به خوبی بتوانید اهمیت موضوع را درک کرده و از آن در اجرای هرچه بهتر فعالیت های خود کمک بگیرید.

دانلود پروژه مهر ۱۴۰۲-۴۰۳

در نهایت برای دانلود پروژه مهر ۱۴۰۲-۴۰۳ و استفاده از آن در فعالیت های مختلف میتوانید تا از فایل های دانلود موجود در این سایت استفاده کنید. دانلود پروژه مهر ۱۴۰۲-۴۰۳ مطمئنا یکی از خدماتی است که میتواند به شدت برای بهبود نمرات مدیران در انجام این فعالیت کمک کننده باشد پس توصیه میشود از این راه میانبر به خوبی استفاده کنید. در این مقاله تمامی جزییات پروژه مهر سال تحصیلی ۱۴۰۲-۴۰۲ توضیح داده شد. با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان.


درباره ما

تیم مهر مینو یکی از بزرگترین تیم های تخصصی در دنیای وب است که علاوه بر مسائلی چون پروژه و پرسش مهر به سایر خدمات آموزشی مدیران و معلمان عزیز نیز می پردازد. شما دوستان عزیز می توانید با مراجعه به این سایت درخواست های تخصصی خود را در هر زمینه ای اعلام نموده و ما را در رسیدن به درخواست های خود در جریان بگذارید.

برای دانلود حرفه ای ترین مستندات و فایل های این مجموعه کلیک کنید.

0